رفتن به مطلب
انجمن آی ترفند

پست های پیشنهاد شده

vip-itarfand.PNG

در این قسمت از انجمن زبان برنامه نویسی  برای اندروید به همراه مثال آموزش داده می شود

line.png

از پرسیدن سوال در این تاپیک خودداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بخش 1) ایجاد پروژه

line.png

نرم افزار مورد استفاده در این آموزش Android Studio 2.3.1 می باشد.

ابتدا از (این لینک) نسخه : نسخه Windows به صورت نصبی ( به همراه SDK ) ( 64 بیتی ) ، را دانلود کنید.

بعد از نصب نرم افزار و باز کردن آن بر روی New کلیک کنید و یا از قسمت File گزینه New و سپس New Project را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده یک نام برای نرم افزار خود قرار دهید.

itarfand-forum (17)-min.png

در این صفحه می توانید حداقل نسخه اندروید و همچنین نوع نرم افزاری را که می نویسید (موبایل ، تلویزیون ، پوشیدنی) را انتخاب کنید.

itarfand-forum (18)-min.png

در این صفحه گزینه Empty Activity را انتخاب کنید.

itarfand-forum (19)-min.png

در صفحه باز شده می توانید نام فایل اصلی پروژه را تغییر دهید.

itarfand-forum (20)-min.png

ایجاد شبیه ساز

بعد از انجام کارهای بالا شما برای تست نرم افزار خود نیاز به یک شبیه ساز دارید. خود نرم افزار اندروید استودیو شامل شبیه ساز می باشد. برای فعال سازی آن به صورت زیر عمل کنید.

از سربرگ Tool گزینه Android و سپس AVD Manager را انتخاب کنید.

itarfand-forum (21)-min.png

در صفحه باز شده از قسمت پایین چپ گزینه Create Visual Device را انتخاب کنید.

itarfand-forum (22)-min.png

در این صفحه می توانید اندازه شبیه ساز و نوع آن را انتخاب کنید.

itarfand-forum (23)-min.png

در صفحه بعد نسخه اندروید و cpu برای شما نمایش داده می شود.

اگر در این صفحه با پیغام قرمز رنگ زیر روبرو شدید کافی است cmd را به حالت admin اجرا کنید و پیغام زیر را در آن وارد و سپس سیستم خود را Reboot کنید.

bcdedit /set hypervisorlaunchtype off

itarfand-forum (24)-min.png

در این صفحه می توانید نام شبیه ساز را تغییر دهید. همچنین با انتخاب تیک گزینه Enable Device Frame اطراف شبیه ساز مانند موبایل واقعی می شود.

itarfand-forum (25)-min.png

اکنون پروژه شما آماده شده است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت 2) استفاده از شبیه ساز Genymotion

line.png

یکی از مشکلاتی که شبیه ساز خود اندروید استودیو دارد ، استفاده از cpu شبیه سازی شده موبایل می باشد که این کار باعث کاهش سرعت اجرا شدن شبیه ساز می شود. اما شبیه ساز Genymotion بر روی cpu خود رایانه اجرا می شود و سرعت انجام کار را بالا می برد.

برای استفاده از این شبیه ساز ابتدا از (این لینک) یک اکانت بسازید.

itarfand-forum (26).png

اکنون از (این صفحه) نسخه دارای VirtualBox را دانلود و سپس نصب کنید.

بعد از نصب بر روی Personal Use کلیک کنید و با اکانت خود وارد شوید.

itarfand-forum (27).png

اکنون با گزینه Add می توانید دستگاه مورد نظر خود را دانلود و از آن استفاده کنید.

itarfand-forum (28).png

اگر می خواهید فایل ها را به صورت مستقیم دانلود کنید می توانید از (این لینک) استفاده کنید.

نرم افزار Android studio را اجرا کنید و از سربرگ File گزینه Setting را انتخاب کنید و به بخش Plugin بروید و در آن genymotion را جستجو کنید و سپس بر روی Search in repositories کلیک کنید و پلاگین را نصب کنید.

itarfand-forum (32).png

یک بار نرم افزار را بسته و دوباره باز کنید و دوباره به Setting بر وید و از قسمت Other Setting به گزینه genymotion بروید و محل نصب genymotion را به آن بدهید.

C:\Program Files\Genymobile\Genymotion

اکنون در Android studio اگر بر روی دکمه Run کلیک کنید گزینه genymotion را می بینید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت 2) مشکل رایج

line.png

یکی از مشکلات رایج بعد از نصب اندروید استودیو کار نکردن دکمه run و ارور gradle می باشد. 

برای حل این مشکل به صورت زیر عمل کنید:

به مسیر نصب نرم افزار بروید و سپس به آدرس زیر بروید.

D:\Install\Android Studio\plugins\android\lib\templates\gradle-projects\NewAndroidProject\root

در مسیر بالا فایل build.gradle.ftl را توسط nodepad باز کنید و دو عبارت jcenter را با mavenCentral عوض کنید.

همچنین در پروژه خود فایل build.gradle را انتخاب کنید و مانند بالا دو عبارت را تغییر دهید.

itarfand-forum (41)-min.png

اکنون اگر در قسمت Console اروری را مشاهده کردید کافی است بر روی update و برای ارور gradle بر روی try again کلیک کنید تا مشکلات بر طرف شود.

اگر باز ارور دریافت کردید نرم افزار را پاک کنید و بعد از نصب vpn خود را فعال کرده و کارهای بالا را انجام دهید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت 3)استفاده از دستگاه واقعی برای تست

line.png

شما می توانید به جای استفاده از شبیه ساز ، از موبایل واقعی برای تست و دیباگ نرم افزار استفاده کنید.

ابتدا در موبایل خود به قسمت About Phone بروید و سه بار بر روی Build Number کلیک کنید.

itarfand-forum (44)-min.png

اکنون Developer Mode برای شما فعال شده است. 

itarfand-forum (45)-min.png

اکنون شما باید usb Debug را فعال کنید.

itarfand-forum (46)-min.png

برای این کار ابتدا از (این لینک) نرم افزار ADB Installer  را دانلود کنید و آن را اجرا کنید.

در صفحه باز شده موبایل خود را انتخاب کنید و بر روی Install کلیک کنید.

itarfand-forum (43)-min.png

اگر موبایل و یا تیک سبز را مشاهده نکردید حالت انتقال را در موبایل خود بر روی Charge Only قرار دهید.

اکنون در نرم افزار Android Studio می توانید موبایل خود را مشاهده کنید.

itarfand-forum (47)-min.png

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قسمت 4 ) بخش های کلی یک پروژه

line.png

هر پروژه دارای فایل های مختلفی می باشد که به ترتیب عکس زیر آن ها را معرفی می کنیم.

itarfand-forum (42)-min.png

manifest

این پوشه دارای فایل AndroidManifest تنظیمات اصلی نرم افزار شما می باشد که به زبان xml نوشته می شود.

محتویات:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    package="com.example.iamiranian.myapplication" >
    <application
        android:allowBackup="true"
        android:icon="@mipmap/ic_launcher"
        android:label="@string/app_name"
        android:supportsRtl="true"
        android:theme="@style/AppTheme" >
        <activity android:name=".MainActivity" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />
                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>
    </application>
</manifest>

در کد بالا :

 

package="com.example.iamiranian.myapplication"

نام اختصاصی پروژه شما می باشد که باید با دیگر پروژه های موجود در وب متفاوت باشد.

 

android:allowBackup="true"

با فعال بودن این گزینه در صورت پشتیبانی گرفتن کاربر از موبایل ، از نرم افزار شما نیز پشتیبانی گرفته خواهد شد.

 

android:icon="@mipmap/ic_launcher"

آیکون نرم افزار شما می باشد.

 

android:label="@string/app_name"

نام نرم افزار شما

 

android:supportsRtl="true"

پشتیبانی از (rtl) نوشته های فارسی در پروژه.

 

android:theme="@style/AppTheme"

استایل کلی نرم افزار

 

قسمت های دیگر این بخش در آینده توضیح داده خواهد شد.

line.png

Java

این پوشه دارای فایل com.example.iamiranian.myapplication می باشد که به زبان جاوا نوشته شده است.

دو پوشه دیگر که به همین نام می باشند برای تست پروژه هستند.

محتویات MainActivity

package com.example.iamiranian.myapplication;

import android.support.v7.app.AppCompatActivity;
import android.os.Bundle;

public class MainActivity extends AppCompatActivity {

    @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_main);
    }
}

جزئیات این قسمت در بخش کتابخانه ها توضیح داده خواهد شد.

line.png

res

این پوشه دارای منابعی می باشد که پروژه از آن استفاده می کند.

drawable

این پوشه دارای عکس هایی می باشد که در پروژه استفاده خواهد شد.

layout

این پوشه دارای فایل صفحه ظاهری نرم افزار می باشد.

محتویات Activity_main

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<android.support.constraint.ConstraintLayout
    xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
    xmlns:app="http://schemas.android.com/apk/res-auto"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    tools:context="com.example.iamiranian.myapplication.MainActivity">

    <TextView
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Hello World!"
        app:layout_constraintBottom_toBottomOf="parent"
        app:layout_constraintLeft_toLeftOf="parent"
        app:layout_constraintRight_toRightOf="parent"
        app:layout_constraintTop_toTopOf="parent" />

</android.support.constraint.ConstraintLayout>

mipmap

این پوشه دارای محتویات آیکون های لانچر نرم افزار می باشد.

در این پوشه یک پوشه دیگر به نام ic_luncher.png موجود می باشد که مقابل آن عدد 5 نوشته شده است. این عدد به این معنا است که داخل این فایل ، فایل های هم نام ولی اندازه های مختلف می باشد که دلیل آن برای با کیفیت نشان داده شدن آیکون ها در اندازه های مختلف می باشد.

values

محتویات colors.xml

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>
    <color name="colorPrimary">#3F51B5</color>
    <color name="colorPrimaryDark">#303F9F</color>
    <color name="colorAccent">#FF4081</color>
</resources>

این قسمت برای مشخص کردن رنگ های اصلی نرم افزار می باشد. با رنگ دهی توسط این قسمت در آینده می توانید به راحتی و با تغییر کد رنگ ، رنگ کلی نرم افزار را تغییر دهید.

محتویات string.xml

<resources>
    <string name="app_name">My Application</string>
</resources>

این فایل دارای متن های به کار رفته در نرم افزار می باشد و برای استفاده از آن کافی است در محل دلخواه خود app-name را به جای متن وارد کنید.

با این روش می توانید یک نرم افزار چند زبانه درست کنید.

محتویات styles.xml

<resources>

    <!-- Base application theme. -->
    <style name="AppTheme" parent="Theme.AppCompat.Light.DarkActionBar">
        <!-- Customize your theme here. -->
        <item name="colorPrimary">@color/colorPrimary</item>
        <item name="colorPrimaryDark">@color/colorPrimaryDark</item>
        <item name="colorAccent">@color/colorAccent</item>
    </style>

</resources>

این قسمت برای تنظیمات گرافیکی نرم افزار می باشد.

line.png

Gradle scripts

این سیستم برای بیلد کردن پروژه می باشد.

اگر مشکل gradle را حل نکرده باشید در این قسمت فقط یک فایل build.gradle مشاهده می کنید. برای حل مشکل vpn خود را در اولین اجرا باز کنید و طبق بخش 2 عمل کنید.

محتویات  build.gradle

apply plugin: 'com.android.application'

android {
    compileSdkVersion 23
    buildToolsVersion '25.0.0'
    defaultConfig {
        applicationId "com.example.iamiranian.myapplication"
        minSdkVersion 21
        targetSdkVersion 23
        versionCode 1
        versionName "1.0"
        testInstrumentationRunner "android.support.test.runner.AndroidJUnitRunner"
    }
    buildTypes {
        release {
            minifyEnabled false
            proguardFiles getDefaultProguardFile('proguard-android.txt'), 'proguard-rules.pro'
        }
    }
}

dependencies {
    compile fileTree(dir: 'libs', include: ['*.jar'])
    androidTestCompile('com.android.support.test.espresso:espresso-core:2.2.2', {
        exclude group: 'com.android.support', module: 'support-annotations'
    })
    compile 'com.android.support:appcompat-v7:23.4.0'
    compile 'com.android.support.constraint:constraint-layout:+'
    testCompile 'junit:junit:4.12'
}

در کد بالا:

 

compileSdkVersion 23
buildToolsVersion '25.0.0'

ورژنی از اندروید که نرم افزار برای آن کامپایل می شود.

 

applicationId "com.example.iamiranian.myapplication"

نامی که نرم افزار با آن شناخته می شود.

 

minSdkVersion 21
targetSdkVersion 23

حداقل sdk لازم و سیستم sdk هدف که برای آن پروژه نوشته می شود.

 

versionCode 1
versionName "1.0"

عدد 1 در versionCode معرف نسخه نرم افزار می باشد که برای نصب شدن بر روی نسخه قبلی حتما باید آن را بعد از هر تغییر داد.

عدد 1.0 درversionName فقط به کاربر نمایش داده می شود.

 

minifyEnabled false

با true بودن این گزینه کدهای شما بعد از ساخته شدن نرم افزار نامرتب می شوند و امکان دیدن سورس نرم افزار وجود ندارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 7 ساعت قبل، banooye_baran گفته است :

سلام. ظاهرا اندروید استودیو تو نسخه های جدیدش خیلی تغییرات داشته درسته؟

بله تغییرات اندروید استودیو زیاده. معمولا هر 1 ماه یک نسخه جدید از این IDE منتشر میشه که امکانات جدیدی بهش اضافه شده یا امکانات موجود، تغییراتی رو شاهد بودن.

اگه منبع زبان اصلی براتون مناسبه دوره های رایگان زیر میتونه مفید باشه:

https://www.udemy.com/topic/android-development/free/

اگر هم با زبان فارسی راحتترید که سایت اندروید استودیو رو میتونید بررسی کنید:

https://android-studio.ir

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
On 5 اردیبهشت 1402 at 2:47 PM, mehdi2008 said:

بله تغییرات اندروید استودیو زیاده. معمولا هر 1 ماه یک نسخه جدید از این IDE منتشر میشه که امکانات جدیدی بهش اضافه شده یا امکانات موجود، تغییراتی رو شاهد بودن.

اگه منبع زبان اصلی براتون مناسبه دوره های رایگان زیر میتونه مفید باشه:

https://www.udemy.com/topic/android-development/free/

اگر هم با زبان فارسی راحتترید که سایت اندروید استودیو رو میتونید بررسی کنید:

https://android-studio.ir

دیدترین نسخه اندروید استودیو، نسخه 4.2 است که در تاریخ 16 نوامبر 2023 منتشر شد. این نسخه شامل امکانات و ویژگی‌های جدیدی برای بهبود روند طراحی، توسعه و تست برنامه‌های اندرویدی است.

در ادامه، به برخی از امکانات جدید اندروید استودیو 4.2 برای آموزش برنامه نویسی اندروید اشاره می‌کنیم:

  • Motion Editor: این ابزار جدید به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا انیمیشن‌های پیچیده را به راحتی و به صورت بصری ایجاد کنند. Motion Editor از ابزارهای مختلفی مانند timeline، key frames و physics simulations برای ایجاد انیمیشن‌ها استفاده می‌کند.
  • Layout Validation: این ابزار جدید به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی در طرح‌بندی‌های خود را شناسایی کنند. Layout Validation از یک مجموعه قوانین برای بررسی طرح‌بندی‌ها استفاده می‌کند و در صورت وجود مشکل، هشدارهایی را به توسعه‌دهنده ارائه می‌دهد.
  • Layout Inspector: این ابزار جدید به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا اجزای طرح‌بندی خود را به صورت بصری بررسی کنند. Layout Inspector اطلاعات مختلفی در مورد اجزای طرح‌بندی مانند اندازه، موقعیت، رنگ و سبک را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این امکانات جدید، اندروید استودیو 4.2 شامل بهبودهایی در بسترهای نرم‌افزاری IntelliJ IDEA 2019.3 و CPU Profiler UI نیز می‌شود.

در ادامه، به بررسی این امکانات جدید و تأثیر آنها بر آموزش برنامه نویسی اندروید می‌پردازیم:

Motion Editor

Motion Editor یک ابزار قدرتمند برای ایجاد انیمیشن‌های پیچیده است. این ابزار می‌تواند به توسعه‌دهندگان مبتدی کمک کند تا انیمیشن‌های خود را به راحتی و بدون نیاز به دانش تخصصی در زمینه انیمیشن‌سازی ایجاد کنند.

Motion Editor از ابزارهای مختلفی مانند timeline، key frames و physics simulations برای ایجاد انیمیشن‌ها استفاده می‌کند. timeline به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مراحل مختلف انیمیشن را به ترتیب قرار دهند. key frames به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا موقعیت و حالت اجزای طرح‌بندی را در نقاط مختلف انیمیشن تعیین کنند. physics simulations به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا انیمیشن‌های طبیعی‌تری ایجاد کنند.

Motion Editor می‌تواند به توسعه‌دهندگان مبتدی در یادگیری مفاهیم انیمیشن‌سازی کمک کند. این ابزار به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا به سرعت و به راحتی انیمیشن‌های ساده و پیچیده را ایجاد کنند.

Layout Validation

Layout Validation یک ابزار مفید برای شناسایی مشکلات احتمالی در طرح‌بندی‌های اندرویدی است. این ابزار از یک مجموعه قوانین برای بررسی طرح‌بندی‌ها استفاده می‌کند و در صورت وجود مشکل، هشدارهایی را به توسعه‌دهنده ارائه می‌دهد.

Layout Validation می‌تواند به توسعه‌دهندگان مبتدی در یادگیری اصول طراحی اندروید کمک کند. این ابزار به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا طرح‌بندی‌های خود را از نظر سازگاری، خوانایی و کارایی بررسی کنند.

Layout Inspector

Layout Inspector یک ابزار بصری برای بررسی اجزای طرح‌بندی اندرویدی است. این ابزار اطلاعات مختلفی در مورد اجزای طرح‌بندی مانند اندازه، موقعیت، رنگ و سبک را ارائه می‌دهد.

Layout Inspector می‌تواند به توسعه‌دهندگان مبتدی در یادگیری اصول طراحی اندروید کمک کند. این ابزار به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا اجزای طرح‌بندی خود را به صورت بصری بررسی کنند و مشکلات احتمالی را شناسایی کنند.

در مجموع، امکانات جدید اندروید استودیو 4.2 می‌توانند تأثیر مثبتی بر آموزش برنامه نویسی اندروید داشته باشند. این امکانات می‌توانند به توسعه‌دهندگان مبتدی کمک کنند تا برنامه‌های اندرویدی خود را به راحتی و با کیفیت بالاتری ایجاد کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط
      در آخرین نسخه آنتی ویروس Kaspersky مشکلی وجود دارد که مانع از باز شدن برنامه ها به صورت SSl و یا همان HTTPS می شود. برای حل این مشکل کافی است به مسیر زیر بروید و دو گزینه مشخص شده در عکس را وارد کنید.
      Settings -> Additional -> Network -> Manage Exclusions -> Add
       
       
    • توسط
      کتاب الکترونیکی چیست؟
      کتاب الکترونیکی، متن و نوشته ای است که به صورت یک فرمت دیجیتالی ارائه می شود و امکان خواندن آن بر روی رایانه یا دستگاه هوشمند را فرآهم می کند. بسیاری از عناوین موجود در نسخه های چاپی می توانند به عنوان کتاب های الکترونیکی خوانده شوند؛ از جمله داستان های پرفروش، کلاسیک و متون مرجع.
      کتاب های الکترونیکی همچنین برای ایجاد کارهای خارج از چاپ و یا برای تغییر چاپ و خلق یک نوشته ارزشمند، مانند کارهای جدید نویسندگان مشتاق، استفاده می شوند. موضوعات مختلفی را می توانید به کتاب های الکترونیکی تبدیل کنید.
      کتاب های الکترونیکی می توانند به سادگی از متن الکترونیکی تشکیل شده باشند یا ممکن است حاوی موارد اضافی مانند صدا، فیلم یا پیوندها نیز باشند.
      کسب درآمد از کتاب الکترونیکی
      کسب درآمد از کتاب الکترونیکی
       
      چگونه یک کتاب الکترونیکی را بخوانم؟
      در حال حاضر سه روش برای مطالعه کتاب های الکترونیکی وجود دارد:
      الف) دستگاه های خواندن کتاب الکترونیکی قابل حمل
      این دستگاه ها کامپیوترهای دستی کوچک هستند که کتاب ها را قابل خواندن می کنند. ابعاد آن کوچک و کم حجم است که با باتری کار می کند و دارای صفحه نمایشگر روشن است. آنها متونی را که از یک رایانه بارگیری شده اند را به نمایش می گذارند و به خواننده اجازه می دهد کلمات کلیدی را جستجو کند و یادداشت ها و پیوندهایی را اضافه کند.
      ب) در رایانه شخصی با استفاده از نرم افزار ویژه
      دو بسته نرم افزاری رایگان برای خواندن کتاب الکترونیکی وجود دارد که می توانید از اینترنت بارگیری کنید؛ Adobe Acrobat Reader و Microsoft Reader.
      درباره Adobe Acrobat Reader:
      پس از نصب Adobe Acrobat Reader ، یک فرم ثبت نام کوتاه برای پر کردن وجود دارد، که به آدرس ایمیل و رمز عبور نیاز دارد. پس از انتخاب بین نسخه های Windows و Mac، دستورالعمل های ارائه شده روی صفحه را دنبال کنید تا نصب کامل شود.
      بارگیری فایل نصب، بین یک تا دو دقیقه طول می کشد. پس از بارگیری، گزینه های مختلف مشاهده ارائه می شود و می توان متن را برجسته کرد و یادداشت های خود را در مقابل آن قرار داد.
      برنامه قرائت کتاب الکترونیکی با این نرم افزار، کاملاً واضح بر روی دسک تاپ شما نمایش داده می شود. برای دسترسی به کتاب مورد نظر، روی عنوان کتاب کلیک کنید.
      ج) رایانه های دستی و سیستم های دیجیتال شخصی (PDA)
      دو بسته نرم افزاری رایگان که در بالا توضیح داده شد، برای PDA ها نیز موجود است.
       
      مطالب جذاب و کاربردی مجله اینترنتی کافه محتوا را از اینجا مطالعه کنید...
       
      مزایای کتاب الکترونیکی چیست؟
      سرعت بالا: با ارائه عنوان مورد نظر، نسخه كتاب های الکترونیکی بلافاصله قابل بارگيري است.
      قابلیت حمل: تعداد زیادی از نسخه های مختلف كتاب های الکترونیکی را می توان با یک دستگاه حمل کرد؛ بنابراین، گزینه های ایده آل برای مسافران است.
      چاپ کتاب ها متناسب با سلیقه فرد: كتاب های الکترونیکی دیگر نیازی به چاپ ندارند. فقط در صورتیکه فردی تمایل به تهیه نسخه چاپی داشته باشد می تواند تمام یا بخشی از صفحات را چاپ کند.
      کتاب های تعاملی: خوانندگان كتاب های الکترونیکی همچنین می توانند یادداشت بردارند، صفحات را نشان گذاری کنند، زیرنویس بنویسند، و همچنین به جستجو و کسب اطلاعات اضافی از طریق لینک های ارتباطی بپردازند.
      امکان شخصی سازی: نورپردازی زمینه، تنظیم تصویر زمینه زیبا و اندازه قلم را می توان در كتاب الکترونیکی طراحی کرد. به این ترتیب، بهترین و زیباترین نسخه های کتاب را می توانید تهیه کنید که برای خواندن، جذاب هستند.
      امکان افزودن برخی جزئیات: بسیاری از کتاب ها دارای متن، فرهنگ لغت یا سایر ویژگی های قابل جستجو هستند. این می تواند نقطه تمایز برای هر خواننده باشد.
      كتاب های الکترونیکی کاملاً در دسترس: نویسندگان می توانند با انتشار کتاب های الکترونیکی، روند انتشار را کوتاه تر کنند. نسخه های دیجیتال کتاب ها همچنان مورد توجه قرار دارد.
      سازگار با محیط زیست: كتاب های الکترونیکی، بدون استفاده حتی یک برگ کاغذ، منتشر می شوند، بنابراین، درختان را نجات می دهند.
       
      مضرات کتاب های الکترونیکی چیست؟
          تعداد کتاب های موجود در قالب کتاب الکترونیکی هنوز کاملاً محدود است.
          اگر در رایانه بارگیری شود، برخی کتاب های الکترونیکی قابل چاپ نیستند. مگر آنکه فقط نسخه PDF را تهیه کنید.
          بسیاری از کتابهای الکترونیکی با فرمت Mac-Friend موجود نیست.
       
      تعرفه تولید کتاب الکترونیکی برای کسب و کارها و نمونه کار را از این قسمت دریافت کنید.....
       
      هزینه كتاب های الکترونیکی چقدر است؟
      كتاب های الکترونیکی معمولاً ارزان تر از کتاب های کاغذی هستند. هزینه تحویل و حمل و نقل برای آنها وجود ندارد و اگر آنها را در رایانه خود بارگیری کنید، این نرم افزار رایگان است.
       
      چه مواردی را می توان به نسخه كتاب های الکترونیکی اضافه کرد؟
      آثار غیر داستانی از نظر متن، قابلیت افزودن متن های اضافی، لینک های متداول و پاورقی ها، بیشترین پتانسیل را دارند.
       
      آینده کتاب های الکترونیکی چگونه تغییر می کند؟
      در آگوست 2000، اندرسون، پیش بینی کرد که کتاب های الکترونیکی تا سال 2005 10،٪ بازار را اشغال می کنند. اکنون این چشم انداز بسیار خوش بینانه به نظر می رسد.
      ناشران و کتابفروشی های آنلاین می گویند که حتی کتاب های پرفروش آنها تنها موفق به فروش هر کدام در حدود 1000 نسخه شده اند و بیشتر آنها به مراتب کمتر فروش دارند.
      تحولات بیشتر فن آوری ها ممکن است کلید مرحله بعدی رشد کتاب الکترونیکی باشند. امروزه تحقیقات انجام می شود تا خواندن کتاب الکترونیکی را ساده تر سازد؛ سیستمی که شبیه به یک ورق A4 بوده و از پلاستیک انعطاف پذیر ساخته شده است و می تواند اشکال مختلف متن را به نمایش بگذارد.
      کسب درآمد از کتاب الکترونیکی
      کسب درآمد از کتاب الکترونیکی
       
      چگونه یک کتاب الکترونیکی تهیه کنیم؟
      کتاب الکترونیکی یک نسخه دیجیتال از یک نوشته است تا خواننده کتاب به راحتی در هر زمان و مکان بتواند از آن استفاده کند. این کتاب ها متن های کوتاه و بلند را به صورت کتاب، نمایش می دهند.
      کتاب های الکترونیکی دارای چندین “صفحه” دیجیتالی هستند که افراد می توانند از طریق آن اطلاعات را به دست آورند و اغلب به صورت یک سند PDF تهیه می شوند. این کتاب ها به راحتی از یک کاربر به کاربر دیگر قابل ارسال هستند.
      هیچ قانون مشخصی برای سازماندهی محتوا و تهیه متن در کتاب الکترونیکی وجود ندارد.
      به طور کلی، این می تواند شامل ساختار یک رمان یا کتاب درسی باشد (بسته به آنچه در آن می نویسید). اما فراموش نکنید که جنبه های مختلفی برای کتاب الکترونیکی وجود دارد که حتماً باید آنها را رعایت کنید.
      اگه می خواهید اپلیکیشن درست کنید، دوره آموزش ساخت کتاب اندروید را تهیه کنید.
       
    • توسط
      در این تاپیک آموزش AspNetZero داده خواهد شد.
      لینک توضیحات:
      https://aspnetzero.com
       
    • توسط
      در این تاپیک ، دوره آموزش اینترنت اشیا ( IOT ) قرار داده می شود.
    • توسط
      با سلام 
      برای ویرایش جداول قالب بطوری که اطلاعات دریافتی از سرور را نشون بده چه مراحلی باید طی شود؟؟

      راهنمایی نمایید؟؟
×
×
  • اضافه کردن...